söndag 9 februari 2014

Underbart vackra lakan

Söndag. Dagarna bara rullar förbi, tycker jag. Idag har det regnat hela dagen och det känns som man helst inte vill gå ut. En liten joggingrunda på morgonen blev det ändå. Resten av tiden har jag tillbringat inne.
Kontoret blir sakta men säkert med och mer ett kontor. Det är verkligen roligt att göra iordning.
Mitt senaste loppisfynd är ett otroligt vackert överlakan.
Det ska få bli en gardin- till kontoret hade jag tänkt när jag köpte det men jag insåg, när jag kom hem, att det nog inte kommer passa där. Det blir att omfördela lite. Få se vart jag nu kan ha min nya gardin när den är klar.
Jag älskar verkligen hantverket som lades ner på textilierna förr.
Tänk, vilken tid det tagit att göra dessa broderier, och så låg de bara i sängen- där inte ens gästerna fick gå in...
Nåja, nu får ju jag njuta av detta vackra linne istället.
Vill även visa en så fin tavla som jag nu har till försäljning i caféet.
Jag gillar verkligen den fina texten. (Länk till Stinas Gårdscafé)
Hoppas ni haft en underbar söndag!
Må så gott!

1 kommentar:

House and Garden by Bia sa...

Så fint lakan....jag samlar också på gamla lakan...tänk att dom satt och broderade på örngott och lakan förr!!!....man kan göra så mycket med dom också....duk tex. eller som du skriver gardiner ;))...ha det gott!!
Kramis bia