söndag 12 augusti 2012

Små glädjeämnen

Denna vecka har verkligen gått superfort!
Vi är barnvakt åt min kära systers barn denna vecka och nästa. Det är supermysigt att ha små barn hemma igen. Men jag har nästan glömt bort hur intensiva de är...
Tidiga mornar och intensiva dagar!
Förra helgen var jag och maken till Hälsingland och hälsade på svägerskan. Det är så otroligt vackert där uppe. Naturen med de höga bergen och alla små sjöar.
Vi tog en tur till Växbo kvarn. Där finns Växbo lin- och linne, eller textilier överhuvudtaget, är nog min passion.
Allt vävt på stället- och vilken vacker miljö sen!
Lite nedanför väveriet serverades fika och såldes hembakt bröd. Och så hade de keramik till salu, jag kunde handlat hela bilen full...
Inne i skogen fanns en liten samling byggnader som förr hade använts till linberedning av folket i trakten.
Vilken skatt!
En liten runda där hann vi med också.
Veckan som kommer nu tänkte jag försöka hinna klart lite möbler som stått och väntat på vit färg.
Det är en ganska bra sysselsättning när inte solen vill visa sig.
Må så gott!

2 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Fina bilder. Vitt gillar jag också, har spray målat några brickor o ljusstakar vita, å det blev som nytt. Ha en fin kväll.
Kram Bia

Kicki sa...

Hejsan
Kul att hitta till Din blogg. Hit kommer jag gärna igen. Fina sommarbilder. //Kram Kicki